joga poza

Joga poze za svaki horoskopski znak

Zvezde vam predlažu dvanaest položaja joge, po jedan za svaki znak Zodijaka.

Koji ste vi znak u zodijaku?

Dvanaest znakova zodijaka su vrlo dobro poznati svima, međutim svaki znak poseduje svoju individualnost ispoljenu kroz vrline i slabosti.

Joga razlikuje nekoliko osnovnih energija koje upravljaju različitim aktivnostima našeg tela.

Ako energije u telu duže vreme nisu u ravnoteži, nemamo dovoljno snage da se koncentrišemo, pa se osećamo nekako „razbijeno“.

Pre ili kasnije, ova neravnoteža odraziće se i na fizičko telo. Redovnim, svakodnevnim praktikovanjem joge može da se postigne ili održi dobra fizička kondicija.

Zvezde vam „predlažu“ dvanaest položaja joge, po jedan za svaki znak Zodijaka.

OVAN

Aktivni ste, energični, ali često i tvrdoglavi, pa svoju unutrašnju vatru morate da kontrolišete i regulišete sportom.

Ne kaže se uzalud da Ovnovi idu „glavom kroz zid“, jer upravo je glava najosetljiviji deo vašeg tela.

Opasnosti koje joj prete možete da izbegnete ili ublažite vežbom koja se zove „položaj deteta“ (Balasana), nazvanom tako jer podseća na položaj deteta u materici.

Odmara glavu, lice i oči, a takođe je dobra za leđa i pokretljivost zglobova, kolena i bedara.

joga poza

Dok udišete i izdišete u položaju deteta, pokušajte da zamislite da su vam glava i karlica dva teška tega koja vuku prema podu i lagano istežu kičmu između sebe. Vežbu ponoviti deset puta . DEČIJA POZA

BIK

Iako ste izdržljivi i čvrsti, niste previše okretni.

Vi ste domaćinski tip, volite goste, kojima pripremate ukusna jela, a u gozbi, naravno, i sami učestvujete.

Vaš dobar apetit najviše ugrožava grlo, deo tela kroz koji hrana ulazi u organizam. Zato vam odgovara položaj „ribe„, vežba koja jača vratne mišiće, kičmu i reguliše rad štitne žlezde.

joga poza

Ostanite tako jedan do dva minuta. Vežbu ponoviti deset puta. Ovaj položaj treba izbegavati ako izaziva vrtoglavicu ili slabost. RIBA

BLIZANCI

Elokventni ste i dinamični, uvek odlično informisani, stalno u pokretu, a kada pričate gestikulirate, odnosno uspešno „govorite“ rukama, kao i rečima.

Zato vaše ruke zahtevaju posebnu pažnju. Položaj „pas dole“ jača muskulaturu vaših ruku i ramena.

joga poza

Čučnite tako da vam kolena, zglobovi i bokovi budu okrenuti prema spolja.

Ruke su vam u širini ramena, a kolena u širini kukova. Stopala, odnosno prste, takođe oslonite na pod.

Udahnite, i lagano krenite da podižete kukove na gore.
Držite ruke dole, pritiskajte pod kroz spoljašnje ivice dlana i vrhove prstiju.

Izvijte leđa i podignite grudni koš. Nekoliko puta udahnite. Zatim ispružite dlanove ispred sebe na pod tako da budu lagano okrenuti jedan prema drugom.

Raširite prste i zamislite kao da rukama gurate pod. Istovremeno pokušajte da spustite stopala na pod. Noge su i dalje u širini kukova.

U početku možete raditi i sa savijenim kolenima.

Opustite glavu i vrat i uperite pogled prema kolenima ili pupku. Dišite.

Dok izvodite ovu asanu osetićete kako vam se kičma izdužuje, a lopatice i ramena šire duž kičme.

Ostanite u ovoj pozi 5-10 udaha.

Kada izlazite iz položaja prvo spustite kolena. PAS DOLE

RAK

Osetljivi ste, pa okolina jako utiče na vas, što se odražava i na vaše raspoloženje, a napetost obično „sabijate“ u stomak.

Nervoza želuca je „boljka“ koja se često povezuje s vama, a da biste je ublažili praktikujte vežbu „kobra„, nazvanu tako jer liči na zmiju koja je spremna za napad.

joga poza

Ova vežba smiruje vaše osetljive nerve i jača trbušne mišiće. Takođe razvija snagu i gipkost gornjeg dela kičme, reguliše rad organa za varenje, nervnog sistema i disajnih organa.

Kao i sve vežbe koje uključuju izvijanje leđa, podstiče rad mozga i osvežava i okrepljuje celo telo.

Lezite na stomak i ruke raširite na podu u visini ramena. Podignite prednji deo tela savijajući kičmu unazad, ali što manje koristite mišiće ruku.

U ovom položaju ostanite najduže tri minuta, usredsređeni na disanje.

Vežbu ponoviti dva puta. KOBRA

STRELAC

Iskreni ste, nesputani i puni volje za životom, a u zrelijim godinama kod vas preovladava želja za udobnijim životom, pa počinju da se lepe i suvišni kilogrami.

Međutim, i mlađi predstavnici vašeg znaka često se žale na noge, naročito bedra i prepone. „Trougao“ je vežba koja jača muskulaturu vaših nogu, uklanja bolove u leđima i eliminiše salo sa bokova.

Raširite noge i ruke, zatim okrenite levo stopalo pod pravim uglom, a desno za 45 stepeni.

joga poza

Savijajte se u struku na levu stranu i levom rukom dodirnite levo stopalo, s tim da desnu ruku držite podignutu.

Posle pola minuta vežbu ponovite u suprotnom smeru.

Kod ovog položaja važno je ravnomerno i ujednačeno disanje. TROUGAO

JARAC

Rezervisani ste, strpljivi i uporni. Vrlo ste ambiciozni i koristite svaku priliku da se popnete još više na društvenoj lestvici i steknete što veću moć i nezavisnost. Sa vašim znakom povezuju se kosti, zglobovi i kolena, delovi tela koji i najviše trpe. Dobra preventiva u tom smislu je položaj „statue“, vežbe koja jača vaše zglobove i kičmeni stub, a kolena čini elastičnijim.

 

joga poza

Čučnite, pa desnu nogu ispružite unazad, držeći levo koleno savijeno.

Ispružite desnu ruku, dok se levom oslanjate na pod. Zadržite se u ovom položaju pola minuta, a zatim ga ponovite pružajući unazad levu nogu.

Vežbu ponovite pet puta.

VODOLIJA

Neuhvatljivi ste, ćudljivi, radoznalog duha. Vaš znak predstavljen je likom čoveka koji izliva vodu na žedna polja.

Za vas je vrlo važan tok telesnih tečnosti, cirkulacija krvi i limfe. Ateroskleroza jedna je od opasnosti koja vam preti. Odgovara vam položaj „ugaonika“, vežbe koja pogoduje cirkulaciji, uklanja umor iz nogu i snabdeva telo i glavu krvlju.

joga poza

Lezite na leđa i ispružite ruke uz telo ili kao na slici joga za dvoje. Skupite noge, držite ih ispruženim, pa ih lagano podižite sve dok ne naprave prav ugao sa trupom. Ostajući u tom položaju dišite opušteno barem pola minuta. Vratite se u početni položaj i ponovite vežbu još pet puta.

RIBE

Predstavnici vašeg znaka su vrlo senzibilni, intuitivni i ne baš uvek realni. Osetljivi delovi vašeg tela su membrane i stopala. Pored svih vrsta plesova, odgovara vam i „planina“, vežba joge koja povoljno deluje kako na telo tako i na duh.

joga poza

Stanite skupljenih nogu i u trenutku udisanja podižite se na nožne prste i usmerite pogled uvis. U ovom položaju, zadržavajući dah, ostanite 15-ak sekundi. Vratite se u prvobitni položaj spuštajući ruke i ponovite vežbu pet do šest puta.

VAGA

Prefinjeni ste, posedujete visoke estetske kriterijume i ne podnosite vulgarnosti. Vaš vladalac, Venera, ukazuje da ste skloni poremećajima rada bubrega i mokraćnih kanala.

Mogućnost oboljenja na tim osetljivim tačkama možete da svedete na minimum ukoliko vežbate položaj „mudraca„.

 

joga poza

Desnom rukom uhvatite list leve noge, telo istovremeno zabacite ulevo, a levu ruku podignite iznad glave  u ravni sa stopalom ispružene desne noge (joga za dvoje).

Posle 60-ak sekundi vežbu ponovite tako da ispružite levu nogu, ali sa rotacijom tela udesno.

Vežbu ponoviti deset puta.

LAV

Krase vas optimizam, ambicija i želja za nezavisnošću. Velikodušni ste i srdačni, ali se lako uzbudite i planete, a vaš najosetljiviji organ je srce koje ne treba stavljati na prevelika iskušenja.

Drugi važan deo vašeg tela je kičma za koju je najbolja vežba stoj na ramenima, poznatiji i kao sveća.

joga poza

Ovaj položaj pomaže da se oslobodite napetosti i nesanice, opušta i povećava energiju i moć koncentracije, stimuliše rad tiroidne žlezde, prostate i abdominalnih organa. Detaljna objašnjenja imate i na joga za dvoje.

Lezite na prostirku, ruke su uz telo, dlanovi okrenuti ka podu, brada blago ka grudnoj kosti. Savijte noge u kolenima tako da je donji deo tela na podu.

Udah – sa izdahom: lagano podići obe noge na devedeset stepeni u odnosu na pod.

Udah – sa izdahom: podići noge i telo u kosu sveću. Dlanovima blago pridražavate donji deo leđa.

Dišete svojim ritmom. Kada je telo pripremljeno, podižete se na ramena i dođete u konačan položaj sveće.

Saviti obe noge u kolenima puštajući da se spuste. Vežbu treba izvoditi samo u granicama prijatnosti.

DEVICA

Vaš znak karakterišu promišljenost, skromnost i diskretnost. Postojanost vašeg karaktera može da se tumači i tromošću duha i strahom od promena.

Prilično ste osetljivi i nervozni, što loše utiče na varenje, pa su oni najugroženiji delovi vašeg tela. Protiv smetnji u želucu i crevima ne bi trebalo da se borite sedativima nego jogom.

Vaš idealan položaj je „luk“, jer povoljno utiče na rad creva i osetno poboljšava varenje.

joga poza

Lezite na stomak, savijte kolena i uhvatite članke rukama. Izdišući podignite prvo glavu i grudi, a zatim i noge.

Da biste izašli iz tog položa u kojem bi trebalo da provedete ne više od tri minuta, na pod spustite prvo ramena, a zatim noge. Vežbu ponoviti pet puta.

ŠKORPIJA

Strastveni ste, privlačni i dominantni, pa kod vas nema sredine – ili volite, ili mrzite. Skloni ste više burnim erotskim vezama nego nekoj romantici, a u astrologiji delovi tela koji se povezuju s vašim znakom su genitalije i debelo crevo.

Da biste te osetljive organe održali u dobroj formi savetuje se da redovno radite vežbu „skakavac“, jer jača organe u karlici sprečavajući zdravstvene probleme vezane za njih.

joga poza

Lezite na stomak, ruku skupljenih u šake i priljubljenih uz telo. Pokušajte da podignete noge oslanjajući se prema potrebi na ruke.

Posle izvesnog vremena bićete u stanju da dižete noge i bez pomoći ruku. U ovom položaju ostanite oko pola minuta, spustite noge i pokušajte ponovo, tri do četiri puta.

Potrebna vam je
internet prezentacija?

Nudimo vam mogućnost promocije vašeg joga centra kroz postavljanje POTPUNO BESPLATNE INTERNET STRANICE na našem sajtu.

Skorašnje objave

Ostavite komentar