joga poza

Šta se dešava u telu dok praktikujemo jogu

  • Vreme za čitanje teksta: 5 min.

Pogledajmo šta nam se dešava dok praktikujemo joga vežbe. U narednom tekstu ćemo obraditi neke od osnovnih stanja i procesa u našem telu tokom izvođenja asana, pranayama i yoga nidri.

U većini slučajeva standardni čas joge traje 90 minuta. Sastoji se iz tri dela i to:

Položaji tela – Asane

Sama reč asana znači udoban položaj našeg tela. Asane podstiču naše telo i doprinose bolje opšte stanje.

Podstiču cirkulaciju, povećavaju gipkost, ojačavaju imunitet, povećavaju koncetraciju i rade na svim nivoima kako bi vaše telo izbacilo toksine i oslobodilo nagomilane negativne energije.

Mnoge asane nose nazive životinja: pas, mačka, kobra, skakavac itd.

Jogistički mudraci su posmatrajući životinje i njihovo ponašanje shvatili da one žive u skladu sa svojim telom i okolinom. Imitirajući njihovo ponašanje i pokrete koje one prave shvatili su kako mogu produžiti i poboljšati sopstveno stanje tela i duha.

Tako su nastale asane koje se danas praktikuju.

Praktikujući asane pokrećemo blokiranu energiju i brže izbacujemo nečistoće. Kada se telo pročisti razvija se mirnoća i gracioznost pokreta.

Asane oslobađaju i mentalne napetosti. Svaki mentalni čvor ima i odgovarajući telesni mišićni čvor i obrnuto. Cilj asana je da se oslobode ti čvorovi.

Emocionalne napetosti mogu na primer blokirati funkciju pluća, dijafragme i procesa disanja a rezultat takve vrste napetosti može da bude astma.

Mišićni čvorovi mogu nastati na bilo kom delu tela. Dobar odabir asana naravno u kombinaciji sa tehnikama disanja je izuzetno efikasan metod za opuštanje tih čvorova jer ih napada i na fizičkom i na mentalnom nivou.

joga poza

Oslobađa se blokirana energija, telo postaje vitalno, a um kreativan, veseo i uravnotežen i pozitivan.

Nikako ne smemo da zaboravimo da samo u paketu imaju kompletan efekat na dušu i telo.

Tehnike disanja – Pranayame

Praktikujući tehnike disanja produbljujemo i proširujemo naše prirodno disanje.

Povećavamo količinu kiseonika koji se apsorbuje, podstičemo svesnost o jednom automatskom procesu i na taj način gradimo most između svesnih i nesvesnih delova uma.

Ova sanskritska složenica sadrži u sebi više značenja u zavisnosti kako se podeli :

  • prana – životna energija, to je energija koja postoji u svima nama i ona je suptilnija od vazduha, iako je povezana sa njim.
  • reč yama znači kontrolu ali kada se doda slovo a (ayama) onda to postaje reč koja označava produbljivanje ili širenje.
  • kada zastanemo i osvestimo disanje uočićemo da je to proces koji se sastoji iz 4 faze udah, izdah i zadržavanje daha posle udaha i posle izdaha.

Tehnike relaksacije – Yoga Nidre

Za sam kraj su tehnike potpune relaksacije kao što je Satyananda yoga nidra ili neka meditativna praksa.

Yoga nidra na sanskritu znači jogički san i predstavlja tehniku sistematske relaksacije na mentalnom, emotivnom i mišićnom planu.

Pola sata yoga nidre vredi kao 2 sata kvalitetnog sna. Posle toga se osećamo osveženo, radosno i jača se naš mentalni i kreativni potencijal.

Pišite nam vaše predloge na mail: info@jogastudio.rs

Potrebna vam je
internet prezentacija?

Nudimo vam mogućnost promocije vašeg joga centra kroz postavljanje POTPUNO BESPLATNE INTERNET STRANICE na našem sajtu.

Skorašnje objave

Ostavite komentar