Zauzmite početni položaj u Tadasani / položaj planine.

joga vezbe - planina poza

Udahnite dok podižete ruke iznad glave u širini ramena.
Dok izdišete povucite stomak duboko od dna karlice i nagnite se, savijajući se iz kukova. Kičmu držite pravo.
Stavite ruke / vrhove prstiju na pod, ispred stopala ili pored stopala, ili se držite za zadnji deo zglobova. Kao na slici.

joga poza pretklon

Sa sledećim udahom uhvatite se za noge ili butine, dokle vam dosežu ruke, i pokušajte da dublje uđete u položaj.

Držite kukove preko peta dok pritiskate pete u pod. Vrh unutrašnje strane butina uvucite malo unutra.
Neka vam glava visi, a vrat neka bude opušten.
Produžite kičmu dok udišete. Ostanite nekoliko udaha i izdaha u ovoj pozi.

Ukoliko osetite pritisak ili napetost u donjem leđa, možete saviti noge u kolenima i ublažiti ga.

Sa sledećim udahom lagano izađite iz položaja, završavajući u početnoj pozi.

Benefiti ove vežbe:

  • Isteže zadnji deo nogu, kukove i kičmu
  • Jača noge, butine i kolena
  • Uravnotežuje nervni sistem, smiruje um
  • Poboljšava varenje, stimuliše jetru i bubrege

Ako imate bilo kakve povrede leđa, obratite se svom zdravstvenom radniku pre vežbanja savijanja napred.

Povezana poza sa ovom joga pozom je štipaljka.