Ustrasana

Zauzmite položaj na kolenima, tako da vam noge budu u širini kukova. Stopala spustite na pod. Ruke postavite na donjem delu leđa i ispravite se. Progutajte pljuvačku i polako se izvijte unazad. Probajte da rukama dohvatite stopala (kao na slici 1).

joga poza

Slika 1

Dišite grudima i trudite se da vam se lopatice što više spoje.
Glavu držite u neutralnom položaju ili više prema grudnoj kosti (preporučuje se).

Možete i unazad ukoliko nemate problema sa vratom ili vrtoglavice. Ostanite u ovoj pozi 30 sekundi, najviše minut.

Kada izlazite iz poze lagano vratite telo u početni položaj i na kraju glavu.

Najbitnije je da odaberete položaj u kome ćete moći neometano da dišete.

Ukoliko vam je to previše zahtevno možete podići stopala i izviti se samo do granice prijatnosti (kao na slici 2).

joga poza

Slika 2

Benefiti ove vežbe:

  • Otvara stomak, grudi, srce, ramena i gornji deo leđa
  • Ojačava noge i leđa
  • Poboljšava držanje
  • Stimuliše organe u stomaku
  • Podstiče energiju tela i uma
  • Ojačava prepone, bedra i prednji deo leđa

Napomena:

Ukoliko imate osetljiva kolena možete postaviti neku podlogu kako bi lakše i bez bolova uradili vežbu. Isto tako pažljivo izvodite vežbu ako ste imali neku povredu u donjem delu leđa ili vratu.