Kao i većinu stojećih položaja i ovaj ćemo za početi sa planinom – Tadasana.

Stojite okrenuti leđima prema partneru udaljeni nekoliko centimetara od njega/nje.

Noge su vam u širini kukova. Oba partnera rade isto.

Sa udahom podignite ruke uvis, iznad glave (kao kada radite drvo pozu – Vrksasana).

Prilikom udaha čvrsto stegnite mišiće karlice i butine kako bi zaštitili donji deo leđa.

Sa izdahom spustite ruke na kukove. Ponovo udahnite i sa izdahom lagano počnite da se savijate prema napred, vodeći računa da vam kičma ostane prava.

Oba partnera rade isto.

Ako je moguće postavite ruke tj. prste na pod ispred nogu ili pored nogu.

Ukoliko vam je to zahtevno možete saviti noge u kolenima.

Trudite se da vam vrat i glava budu opušteni.

istezanje

Kada ste dostigli svoj maximum probajte da uhvatite svog partnera za ramena (kao na slici) sa spoljašnje strane butina.

Ukoliko ne možete da dohvatite njegova ramena pružite ruke dokle god možete.

Dišite. Ostanite u ovoj pozi nekoliko udaha.

Kada izlazite iz poze udahnite i vratite ruke na kukove. Usmerite pogled pravo ispred sebe kako bi se stabilizovali, a onda lagano stežući mišiće karlice i butina podignite gornji deo tela do početne poze.

Benefiti ove vežbe:

  • Ojačava noge, butine i kolena
  • Poboljšava varenje, stimuliše jetru i bubrege
  • Umiruje um
  • Deluje umirujuće na nervni sistem
  • Izdužuje i ojačava kičmu

Postoji još jedna varijanta ove vežbe (kao na slici ispod).

joga za dvoje

Odaberite svoju pozu i uživajte.

Napomena:

Pažljivo izvodite ovu vežbu jer nagli preklop na dole može da izazove neravnotežu. Osobe sa niskim ili visokim krvnim pritiskom bi trebale da budu pažljive pri izvođenju ove vežbe.