Da biste pravilno izveli ovu pozu neopnodno je da zauzmete početni položaj tzv. planine.

Utkatasana

Udahnite i podignite ruke iznad glave. Savijte noge u kolenima i nagnite zadnjicu nazad, kao kada se pripremate da sednete.

Trudite se da vam kolena ne zaklanjaju pogled prema prstima. Ruke su u širini ramena, a što dalje od ušiju. Pogled prati ruke.

Uvucite karlicu i stegnite mišiće zadnjice. Otvorite grudni koš. (kao na slici)

joga poza

Izdužite kičmu što više možete. Ostanite u ovoj pozi 5-10 udaha.

Kada izlazite iz poze udahnite i vratite se u početni položaj tj. planine.

Postoji nekoliko varijanata ove vežbe, i baš zato je dobro raditi je u paru.

Stanete prema svom partneru i uhvatite ga za ruke. Zajedno se spuštate do položaja kao da ćete sesti. Ne vucite svog partnera.

Ruke su vam ravne sa ramenima. Osetićete kako vam se zatežu mišići butina.

Trudite se da  vam leđa ostanu prava. Ne zaboravite da dišete.

Ukoliko vam ova vežba izaziva pozitivne vibracije (smeh), možete probati i ovu varijantu kao na slici ispod.

joga poza

Benefiti ove vežbe:

  • Otvara grudi i ramena
  • Ojačava abdominalne mišiće i donji deo leđa
  • Ojačava mišiće butina
  • Ojačava stopala i zglobove