Ovo je još jedan od položaja koji se izvodi u sedećem položaju.

Paschimottanasana

Sedite suočeni jedan prema drugom sa ispruženim nogama i spojenim stopalima. Izdužite kičmu i sa udahom podignite ruke iznad glave.

Sa izdahom lagano ispružite ruke prema partneru i pokušajte da uhvatite njegove (kao na slici).

Pokušajte prvo da prilepite stomak za butine, zatim grudi za kolena i na kraju da spustite glavu na potkolenice.

Opustite se, osmehnite i uživajte u pozi.

Ako ste fleksibilniji, uhvatite partnera za zglobove, laktove ili ramena. Ukoliko niste fleksibilni, nemojte se forsirati.

Da biste dublje ušli u pozu, sa svakim sledećim udahom nastavite da izdužujete kičmu kroz prednji deo torza, lagano podižući glavu. Sa svakim izdisajem možete videti da li možete da se spustite dublje u pozu.

Držite vrat u liniji sa kičmom.

Ako imate bol u donjem delu leđa ili ukočenost, držite donji deo leđa tako da se vaši pršljenovi ne šire previše na leđima.

Kada ste se dovoljno opustili i izdužili kičmu, zamenite pozu sa partnerom.

Benefiti ove vežbe:

  • Izdužuje donji deo leđa, ramena i kičmu
  • Smiruje um, pripremajući ga za meditaciju
  • Oslobađa blagu depresiju
  • Stimuliše unutrašnje organe